Ce beneficii cumparam atunci cand consumam produse Bio?

Foarte multi prieteni m-au intrebat de ce este o diferenta simntitoare intre preturile produselor conventionale si celor provenite din agricultura bio.

Pentru ca eu sunt o persoana foarte meticuloasa in tot ceea ce fac si sunt foarte atent la orice detaliu, dupa ce m-am documentat (pentru ca si eu la randul meu mi-am pus aceasta intrebare), le ofer un raspuns aici pe blog.

Totul are o explicatie foarte simpla. Este ca si cum am compara gradina bunicilor de la tara cu o “gradina” automatizata. Atat productia cat si costurile de productie fiind mult diferentiate. Intr-o gradina normala, un rasad de rosii va produce intre 1 si 3Kg de rosii, pe cand cele crescute in sere si modificate genetic vor produce intre 5-10Kg de rosii de pana la 7 ori pe an. Pe langa faptul ca rosile produse bio au o perisabilitate de pana la 2 saptamani in conditii optime de pastrare, cele tratate si modificate genetic rezista pe rafturile supermarket-urilor pana la 4 saptamani, iar in depozite pana la 12 saptamani.

Din aceste motive este normal ca si costurile de productie, manipulare, depozitare sa ridice pretul produsului finit, agricultura BIO bazandu-se in primul rand pe calitate nu pe cantitate ca in agricultura comerciala.

As mai dori sa adaug si faptul ca, este dovedit stintific ca  contin cu pana la 60% mai multe substante nutritive.

Lasă un răspuns

