Alimentatia potrivita pentru un par sanatos

Natura ne-a invatat ca tot ce este sanatos straluceste. Poate de aceea, nu exista nicio femeie care sa nu isi doreasca un par sanatos, matasos si mai ales stralucitor. Dar ce trebuie sa facem pentru a obtine acest aspect al firului de par? Trebuie sa tinem cont de atitudinea noastra, de alimentatie si mai ales sa ne protejam parul de diversi factori externi.

Parul „traieste” in conformitate cu tine si iti reflecta per­sonalitatea: parul scurt la o femeie o descrie pe aceasta ca fiind o fire mai rebela, puternica, ce nu isi incurca viata cu ni­micuri, parul extrem de lung, drept denota o femeie clasica, ce nu se abate niciodata de la reguli. Daca ne schimbam modul de via­ta, cu siguranta parul o va simti si inainte de a ne schimba coafura, parul se va „automodifica”. Dieta este si ea la fel de importanta in ingrijirea parului si nu vorbim doar de dieta in sine, dieta ali­mentara, pentru ca stim ca alimentele pe care le mancam ofera sau nu sanatate parului, ci facem referire la dieta organizata, cele minim trei mese pe zi in functie de organism, cele minim trei mese diversificate, astfel ca parul sa isi ia nutrientii necesari din fiecare aliment in parte. Si la final, pentru un par sanatos si stralucitor, ne raman acele sfaturi-minune:

  1. inainte de a spala parul, pieptanati-l sau periati-l; in acest fel veti inlatura murdaria si veti folosi mai putin sampon. stim cu totii ca samponul folosit in exces dauneaza firului de par si treptat distruge scalpul.
  2. O data pe saptamana fa-ti o masca simpla cu ulei de masline: pune putin ulei de masline in palma, maseaza bine parul si scalpul si lasa-l asa peste noapte. samponeaza parul abia a doua zi.
  3. Atunci cand iti samponezi si masezi parul la spalat, foloseste apa calduta, iar atunci cand il clatesti foloseste apa rece.
  4. incearca sa eviti cat mai mult uscatorul de par. Vara te poti lipsi total de el! Alege un prosop de bumbac mai gros, pe care sa il folosesti doar pentru par si dupa ce te-ai spalat, sterge bine parul umed cu prosopul, apoi lasa-l sa se usuce de la sine.
  5. Nu-ti peria sau pieptana niciodata parul cat inca e ud, asteapta sa se usuce intai, altfel se va rupe usor.
  6. Evita cat de mult poti uti­lizarea produselor pentru coafat, acestea nu numai ca incarca firul de par, dar utilizarea lor regulata distruge scalpul. Aici nu intra si balsamul de par pe care te sfatuim sa il folosesti cu regularitate!
  7. La fiecare 6-8 saptamani, taie-ti varfurile si evita cat poti expunerea parului la temperaturi extreme, fie prea ridicate, fie prea scazute.

Vitaminele si mineralele care te ajuta sa ai un par sanatos si stralucitor

  • Proteine pe care le gasesti in: carne, peste, lapte, oua, branza, iaurt si seminte de floarea soarelui
  • Vitamina A: unt, oua, lapte, morcovi, rosii, ulei de peste, legume cu frunze inchise la culoare, etc.
  • Vitamina B: lapte, oua, cereale, paine, grau, nuci, fasole, peste si carne.
  • Vitamina D: diverse uleiuri de peste, lapte, oua si cat mai multa expunere la soare.
  • Vitamina C: piper verde, citrice, banana, avocado, legume cu frunze verzi, coacaze, etc.
  • Vitamina E: alune, uleiuri vegetale, legume cu frunze verzi,
  • Fier: Spanac, ficat, rinichi, fasole, mazare si fructe uscate
  • Calciu: branza, nuci, oua, iaurt, lapte, sardine, etc,
  • Sulf: carne, oua, branza si diverse produse lactate.

sursa: informatiadeseverin.ro

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s